52 firmy z Katowic zgłosiły się do udziału w pierwszej edycji akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie”. 4 marca wystartował nabór do kolejnej edycji projektu. Kampania to nie tylko promocja produktów i usług lokalnych, ale także wyraz sąsiedzkiej solidarności i realne wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
– Do pierwszej edycji akcji zgłosiło się 52 lokalnych przedsiębiorców, którzy od miasta otrzymali specjalnie dla nich przygotowane filmy reklamowe oraz promocję na miejskich profilach w social mediach – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Rozwój lokalnych firm jest jednym z elementów wpływających na jakość życia mieszkańców czy rozwój konkretnych dzielnic. Pamiętajmy, że to właściciele np. warzywniaków, zakładów szewskich, restauratorzy, handlowcy i usługodawcy – miejscowi przedsiębiorcy – tworzą miejsca pracy dla katowiczan i odprowadzają w naszym mieście podatki. To z kolei przekłada się na większe możliwości finansowania przez miasto zadań edukacyjnych, inwestycyjnych, społecznych czy tych z zakresu kultury, dlatego tak ważne jest wspieranie lokalnych przedsiębiorców – dodaje prezydent.
Jak się zgłosić?
Do akcji mogą przyłączyć się przedsiębiorcy oraz usługodawcy, którzy:
-
są zameldowani/zamieszkują na terenie Katowic;
-
adres prowadzonej działalności gospodarczej posiadają w Katowicach;
-
odprowadzają na terenie Katowic podatek dochodowy z prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, będącej przedmiotem zgłoszenia;
-
nie prowadzą działalności gospodarczej w oparciu o umowę franczyzy;
-
nie brali udziału w pierwszej edycji.
– Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej odsłony akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie” uczestnicy programu otrzymają od miasta możliwość promocji swojej działalności za pośrednictwem przygotowanej kampanii oraz kanałów komunikacji zarówno w formie tradycyjnej, jak i internetowej. Wszyscy zgłoszeni otrzymają również specjalną naklejkę do oznaczenia lokalu, a informacja o realizowanej przez nich działalności znajdzie się na stronie internetowej miasta Katowice w specjalnej zakładce – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji w Urzędzie Miasta Katowice.
Nowe zgłoszenia przedsiębiorców przyjmowane są do 22 marca poprzez elektroniczny formularz udostępniony pod adresem: https://klwr.katowice.eu/.
Pierwsza edycja za nami
Wśród 52 firm, które w ramach pierwszej edycji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie” przystąpiły do akcji byli jubilerzy, zakłady tapicerskie, kawiarnie i restauracje, przedsiębiorcy produkujący wyroby cukiernicze, firmy oferujące szkolenia i coaching, czy sprzedające rękodzieło artystyczne. A ponadto sklepy zoologiczne, salony groomerskie, kwiaciarnie, sklepy ze zdrową żywnością, artykułami szkolnymi i rzeczami vintage.
– Bardzo mnie cieszy, że wreszcie pojawiła się kampania reklamowa, która wspiera lokalnych przedsiębiorców. Obecnie prowadzenie biznesu jest bardzo trudne i wymaga wielu wyrzeczeń. Jakakolwiek pomoc z strony miasta Katowice jest super pomysłem ponieważ dzięki temu możemy rozwijać swoje firmy i tworzyć miejsca pracy. Kampania dała mi dodatkową możliwość pozyskiwania klientów oraz potwierdziła zaufanie lokalnej społeczności, którą od lat buduję jako przedstawiciel firmy rodzinnej – mówi Grzegorz Głos, właściciel rodzinnej firmy złotniczej Gregory Glos Pracownia Złotnicza, uczestnik pierwszej edycji akcji Kupuj lokalnie – wspieraj realnie.
Filmy z udziałem katowickich przedsiębiorców z pierwszej edycji akcji są dostępne pod adresem https://katotv.eu/kupuj-lokalnie. Można tu poznać lepiej lokalnych przedsiębiorców: właścicieli warzywniaków, zakładów tapicerskich, krawieckich, restauracji i innych handlowców i usługodawców, którzy działają w naszym mieście. Każdy film to unikalna historia i okazja, by zobaczyć, jak wiele fantastycznych miejsc i usług oferują Katowice.
Miasto pomaga przedsiębiorcom
To nie pierwszy raz, kiedy miasto Katowice wspiera lokalny sektor biznesu. Epidemia koronawirusa sprawiła, że wielu przedsiębiorców znalazło się w krytycznej sytuacji. Dlatego, w tym trudnym momencie miasto uruchomiło Katowicki Pakiet Przedsiębiorcy, w którym oprócz 100% lub 50% zwolnienia z czynszów w lokalach miejskich, zwolnienia z podatków od nieruchomości znalazło się też m.in. 50% zwolnienie z opłaty śmieciowej, utworzenie Punktu Doradztwa Kryzysowego we współpracy z Regionalną Izbą Gospodarczą. Tylko w pierwszym półroczu działania programu prawie wszyscy uprawnieni zdecydowali się skorzystać z zapisów katowickich pakietów pomocowych. 100% zwolnienie z opłat czynszu najmu objęło 573 podmiotów, a 50% bonifikata dotyczyła 676 podmiotów. Łączna suma wspomnianych bonifikat wyniosła 5,7 mln zł. Pozytywny odbiór ze strony przedsiębiorców zaowocował wznowieniem programu w postaci Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0 i Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0+.
Opracowanie: Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice