Nowe BMW serii 2 Coupe i BMW serii 4 Cabrio
Tu jesteś: Strona Główna » Nowe BMW serii 2 Coupe i BMW serii 4 Cabrio

Nowe BMW serii 2 Coupe i BMW serii 4 Cabrio

| 2014-03-05
W pierwszy weekend marca w katowickim salonie BMW Bawaria Motors odbyły się wyjątkowe premiery. Wszyscy goście mieli możliwość podziwiania dwóch zupełnie nowych samochodów z gamy BMW. Pierwszy z nich to długo wyczekiwany model BMW Serii 2. Drugi nieco większy to samochód idealny na nadchodzące ciepłe miesiące - BMW serii 4 w wersji cabrio.
Nowe BMW serii 2 Coupe
Rodzina samochodów BMW świętuje premierę nowej serii modelowej. BMW serii 2 Coupe podnosi poprzeczkę w kompaktowym segmencie premium pod względem zdolności dynamicznych, estetyki wyglądu i ładunku emocjonalnego. Absolutnie wyjątkowa koncepcja samochodu w swoim segmencie – dwudrzwiowe nadwozie w klasycznej, trójbryłowej formie typowej dla modeli coupe BMW, czteromiejscowe, z napędem na tylne koła, paleta silnikowa i nastawy układu jezdnego powstałe z myślą przede wszystkim o sportowej charakterystyce. Wprowadzenie na rynek planowane na marzec 2014 r., w ofercie będzie wersja BMW M Performance: BMW M235i Coupe.
BMW serii 2 Coupe jest wyraziście odmienne od kompaktowej serii BMW 1 dzięki zupełnie innej stylistyce, w tym długości nadwozia zwiększonej o 11 cm. Eleganckie i sportowe zarazem są linie karoserii z lekko opadającym w stronę bagażnika tyłem, wyrazistym designem przedniego i tylnego pasa. Największą szerokość nadwozie ma ponad tylną osią, co dobitnie podkreśla tylnonapędową konfigurację. Możliwości indywidualizacji auta zapewniają pakiety BMW Sport Line, BMW Modern Line i M Sport.
Nowo zaprojektowane coupe ma zdecydowanie większe rozmiary niż jego poprzednik, BMW serii 1 Coupe – długość wzrosła o 72 mm (do 4432 mm), szerokość o 26 mm (do 1774 mm), rozstaw osi o 30 mm (do 2690 mm), rozstaw kół przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Wzrosła też przestronność kabiny: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca na głowy, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Auto zoptymalizowano pod względem aerodynamiki, mając Cx o wartości 0,29, jest bardziej opływowe zarówno od swego poprzednika, jak i obecnej serii 1 BMW (dane dla 220i Coupe).
Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo i charakteryzują się najlepszymi w segmencie parametrami zarówno pod względem osiągów, jak i ekonomiki. BMW 220i Coupe jest pierwszym kompaktowym modelem BMW napędzanym 135-kilowatową (184-konną) wersją 4-cylindrowego silnika benzynowego 2.0. 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne rozwijają moce 105 kW (143 KM) w modelu BMW 218d Coupe, 135 kW (184 KM) w BMW 220d Coupe oraz 160 kW (218 KM) w BMW 225d Coupe. Od początku sprzedaży nowego modelu dostępna będzie też topowa wersja BMW M235i. Ten najmocniejszy benzynowy wariant BMW M Performance wyposażony jest w 3,0-litrowy rzędowy silnik 6-cylindrowy zasilany w technologii M Performance TwinPower, rozwijający moc 240 kW/326 KM. Ta wersja BMW serii 2 Coupe wyposażona jest w układ jezdny typu M oraz aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia.
Wydajność i ekonomika wszystkich wersji zostały jeszcze bardziej zoptymalizowane dzięki szerokiemu zastosowaniu technik i technologii BMW EfficientDynamics. Obejmują one m.in. Air Curtains (aktywne sterowanie przepływem powietrza wokół przednich kół i błotników), funkcję Start-Stop w połączeniu zarówno z manualnymi, jak i automatycznymi skrzyniami biegów, tryb ECO PRO aktywowany seryjnie montowanym przełącznikiem Driving Experience Control, funkcję żeglowania w skrzyniach automatycznych, a także – jeśli auto zostanie doposażone w system nawigacji Professional, funkcję Proactive Driving Assistant.
Typowe dla BMW sportowa charakterystyka jezdna i imponujący komfort jazdy uzyskano dzięki zastosowaniu tylnego napędu, wzdłużnie montowanych silników, doskonałemu rozkładowi masy i wyrafinowanej konstrukcji zawieszenia: kolumnom resorującym na wahaczach poprzecznych i ukośnych z przodu i wielowahaczowej osi tylnej, które zostały zestrojone z najwyższym kunsztem inżynierskim. Nie bez znaczenia jest elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i seryjnie montowane hamulce o podwyższonej wydajności. Dostępne są też sportowy układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, układ hamulcowy M Sport i adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów. Seryjny jest system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Od chwili wprowadzenia na rynek do BMW M235i Coupe można będzie też zamówić dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.
Auto ma wysokowytrzymałe i odporne na skręcanie nadwozie, oparte na rozwiniętej konstrukcji BMW serii 1, które zostało nagrodzone 5 gwiazdkami przez Euro NCAP za wyniki w testach zderzeniowych. Obfite wyposażenie zabezpieczające pasażerów obejmuje m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, zaś o ochronę pieszych dba aktywna maska silnika i specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu przedniego pasa.
Wnętrze auta reprezentuje najwyższą jakość. Kokpit jest nachylony w stronę kierowcy, a automatyczna klimatyzacja to standard. Na pokładzie jest sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen). Opcją jest system nawigacyjny Professional, obejmujący także Touch Controller (sterowanie dotykowe przez gładzik na pokrętle iDrive). W kabinie przewidziano wiele schowków, kieszeni i uchwytów na napoje.
BMW proponuje najobfitszą w segmencie kompaktowym paletę systemów wsparcia kierowcy i obsługi mobilnej z palety BMW ConnectedDrive. Wśród nich są asystent świateł drogowych, przeciwdziałający oślepianiu innych uczestników ruchu, adaptacyjne światła drogowe, asystent parkowania (automatyczny system wyszukiwania miejsca i autonomicznego parkowania), kamera cofania, asystent jazdy (ostrzeganie o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek i przed niezamierzonym opuszczeniem pasa), asystent ograniczenia prędkości z wyświetlaczem ostrzegającym o przekroczeniu prędkości, tempomat z funkcją hamowania, rozszerzony system integracji smartfonów i odtwarzaczy muzyki, asystent ruchu drogowego działający w czasie rzeczywistym, rozrywka online i rozszerzona funkcjonalność multimediów za pośrednictwem aplikacji i usług internetowych (jak Facebook czy Twitter).

Nowe BMW serii 4 Cabrio

Zapraszamy na premierę w dniu 1/03/2014 w godzinach 10-16.

BMW serii 4 Cabrio zapowiada nową erę średniej wielkości samochodów premium z otwartym nadwoziem, jakie swoim klientom oferuje firma BMW. Nowy język projektowania wprowadzony z modelem BMW 4 Coupe jest jeszcze bardziej widoczny w drugim modelu tej serii, służąc wyrazistości stylu BMW 4 Cabrio, a jednocześnie BMW wyznacza tym modelem nowe standardy w zakresie dynamiki, elegancji i niezwykłej radość z jazdy – z dachem nad głowami, jak i z dachem w bagażniku. Oprócz posiadania własnego, odrębnego stylu, BMW 4 Cabrio różni się od swoich kuzynów BMW serii 3 całym szeregiem rozwiązań i charakterystyk technicznych.

Nowe BMW 4 Cabrio jest wyraźnie szerszy, ma zauważalnie większy rozstaw osi i kół, niż BMW 3 Cabrio. Nienaganna równowaga proporcji i charakterystyczna płynność linii wynikają z typowych dla BMW małych zwisów nadwozia z przodu i z tyłu, długiej maski silnika i przesunięcia do tyłu całego przedziału pasażerskiego. Charakterystyczne dla BMW rozwiązania stylistyczne skoncentrowane z przodu pojazdu, takie jak podwójne nerkowe wloty powietrza, podwójne okrągłe reflektory i duże wloty powietrza w przednim pasie, wskazują na wyraźne związki rodzinne nowego kabrioletu z samochodami BMW serii 3.

Dynamiczny charakter BMW 4 Cabrio wyrażają elementy takie, jak wyloty powietrza umieszczone na błotnikach przednich za nadkolami, które wraz z kurtynami powietrznymi zmniejszają turbulencje i opory powietrza opływającego przednie koła samochodu. Wyraźnie płaska powierzchni bagażnika podkreśla płynną harmonię całej sylwetki pojazdu. Poziome linie i muskularne nadkola wspólnie akcentują duży rozstaw kół i tylnonapędową koncepcję samochodu.

Udoskonalony projekt i konstrukcja dachu. Więcej komfortu i funkcjonalności.

Język projektowania nowego BMW 4 Cabrio znajduje odzwierciedlenie w niepowtarzalnej i eleganckiej sylwetce samochodu o starannie wyważonych proporcjach, co robi wrażenie na widzach zarówno, gdy dach jest złożony, jak i wtedy, gdy jego elegancka linia niezakłócona słupkiem B osłania pasażerów. Trzyczęściowy chowany hardtop BMW 4 Cabrio wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami akustycznymi z dźwiękochłonną podsufitką, zapewniając spokój i prawdziwy komfort w każdych warunkach pogodowych, także zimą. Wewnętrzna strona dachu jest na całej powierzchni odpowiednio wykończona i wyposażona w lampki współgrające z atmosferą wnętrza godną sportowego coupe z segmentu premium.

Kiedy dach jest złożony i schowany w bagażniku, system chowania i rozkładania dachu podnosi go w czasie załadunku i rozładunku bagażnika, zapewniając wystarczającą ilość miejsca i łatwy dostęp do przewożonych bagaży. Dzięki temu nawet duże i nieporęczne przedmioty i inny bagaż można wygodnie spakować i wyładować przy otwartym dachu. Niskie sportowe fotele zapewniają większą przestrzeń nad głowami, a także dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów podróżujących z tyłu, w porównaniu do wcześniejszych modeli.

Indywidualne linie wyposażenia i ekskluzywne detale.

Wnętrze BMW 4 Cabrio prezentuje stylowe połączenie sportowej aury, elegancji i ekskluzywności. Wszystkie elementy sterowania rozmieszczone są ergonomicznie wokół kierowcy, zapewniając optymalny dostęp do wszelkich funkcji. Drzwi są tak zaprojektowane, że wszystkie linie zbiegają się ku tyłowi, a kombinacje jasnych kolorów tworzą dwutonowy efekt na drzwiach i panelach bocznych, co wraz z osłoną chowanego dachu tworzy wygląd przypominający kokpit luksusowego jachtu motorowego. Taka koncepcja stylu „otaczającego wnętrza” umożliwia wszystkim pasażerom czerpanie radości z jazdy pod otwartym niebem. Konstrukcja foteli jest nowa i zawiera zintegrowane z nimi pasy bezpieczeństwa. Fotele regulowane elektrycznie są oferowane w standardzie. Zarówno standardowe, jak i opcjonalne sportowe fotele z głębokimi zagłówkami mogą być wyposażone w podgrzewacze szyi dla kierowcy i pasażera z przodu, co jest opcją, która wcześniej nie była oferowana. Gdy dach jest złożony, ustawienia układów kontroli temperatury wnętrza są automatycznie dostosowywane do temperatury zewnętrznej i prędkości pojazdu.

Oprócz wyposażenia standardowego, oferowane są trzy specjalne linie wyposażenia oraz pakiet M Sport. Linie wyposażenia Sport Line, Modern Line i Luxury Line mogą posłużyć personalizacji nowego kabrioletu szczególnymi akcentami wnętrza i nadwozia. Najlepsze materiały i staranne wykończenie podkreślają atmosferę samochodu premium należną BMW 4 Cabrio.

Dynamika jazdy z najwyższej półki.

Oprócz możliwości cieszenia się niezrównaną radością z jazdy kabrioletem, w który samochód zmienia się za naciśnięciem „guzika”, BMW serii 4 Cabrio imponuje również zapierającymi dech osiągami i wspaniałymi manierami drogowymi. Inżynierom BMW udało się przeprowadzić kluczowe udoskonalenia w takich obszarach, jak precyzja kierowania i prowadzenie się samochodu. Zaawansowana technologia podwozia, wolny od wpływu przenoszonego napędu elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, rozkład masy między osie w idealnej proporcji 50:50, program dopracowywania detali w tunelu aerodynamicznym, a także koncepcja lekkości konstrukcji pozwoliły na zbudowanie prawdziwej maszyny do jazdy w czystej formie. Sportowy wygląd kabrioletu stał się oczywisty dzięki powiększonemu rozstawowi osi i kół oraz niższemu zawieszeniu nadwozia, niż stosowane w poprzednich modelach. Do wyjątkowego poziomu osiągów i jakości prowadzenia nowego BMW serii 4 Cabrio, wśród wielu czynników istotnie przyczyniło się niezwykle niskie położenie środka ciężkości.

Dwa silniki benzynowe i jeden dieslowski dostępne od dnia rynkowej premiery.

Od wprowadzenia do sprzedaży BMW serii 4 Cabrio można otrzymać z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym (BMW 435i Cabrio), czterocylindrowym silnikiem benzynowym (BMW 428i Cabrio) lub z czterocylindrowy silnikiem z zapłonem samoczynnym (BMW 420d Cabrio). Silniki te oferują zakres mocy od 135 kW / 184 KM do 225 kW / 306 KM i wyposażone są w najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo. Te supernowoczesne jednostki napędowe zapewniają BMW serii 4 Cabrio wyjątkowe przyspieszenia i elastyczność, a jednocześnie inteligentnie ograniczają zużycie paliwa i gwarantują czystość spalin zgodną z najnowszą europejską normą EU6.

Sześciobiegowa przekładnia manualna lub ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna.

Moc silników jest standardowo wysyłana na tylne koła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów. BMW oferuje wszystkie warianty silnikowe z opcjonalną ośmiobiegową automatyczną sportową przekładnią, która pozwala kierowcy zmieniać biegi ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Obie przekładnie są standardowo wyposażone w funkcję Auto Start Stop.

BMW EfficientDynamics.

Radości z jazdy BMW 4 Cabrio towarzyszy wyjątkowo oszczędne korzystanie z zapasów paliwa. Przyczynę niskiego zużycia paliwa łatwo powiązać z innowacjami BMW EfficientDynamics, które można znaleźć w całym nowym BMW  serii 4 Cabrio. Oprócz optymalizacji zużycia paliwa w silnikach benzynowych i silniku wysokoprężnym, złożyła się na to inteligentna, lekka konstrukcja i dopracowana w szczegółach aerodynamika, na czele z kurtynami powietrznymi i wylotami powietrza umieszczonymi na błotnikach przednich za nadkolami, które również przyczyniają się do maksymalizacji sprawności aerodynamicznej i energetycznej samochodu. Inne rozwiązania, jak funkcja Auto Start Stop, odzysk energii przy hamowaniu, wskaźnik optymalnej zmiany biegów, działanie osprzętu uruchamianego na żądanie systemów zarządzających i innowacyjny system wspomagania kierowcy Proactive Driving Assistant wykonują swoje zadania tak, by zapewnić niskie zużycie paliwa oraz zmniejszoną emisję spalin, bez pogarszania osiągów samochodu. Korzystanie z trybu jazdy ECO PRO może nawet przynieść oszczędności paliwa na poziomie 20 procent. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów nowy kabriolet – podobnie jak BMW serii 4 Coupe - posiada po raz pierwszy również tryb jazdy wybiegiem.

BMW ConnectedDrive.

Firma BMW wcześnie doceniła potencjał skomunikowania samochodu z jego środowiskiem poprzez zastosowanie inteligentnych technologii sieciowych i dzięki temu obecnie jest w stanie zaoferować unikalne usługi związane z mobilnymi systemami łączności oraz oparte o nie systemy wspomagania kierowcy. Innowacje te dostępne są w asortymencie produktów występujących pod wspólnym terminem ConnectedDrive jako standardowe lub opcjonalne wyposażenie samochodu BMW serii 4 Cabrio, a niektóre z nich mogą zostać zamówione jeszcze przez pewien czas po zakupie pojazdu. Dzięki wprowadzanym innowacjom, nowe BMW serii 4 Cabrio wyznacza standardy w zakresie bezpieczeństwa, wygody, informacji i rozrywki dostępnych w samochodach. Do najważniejszych należy zaliczyć nową generację systemu nawigacji Professional, pełno kolorowy wyświetlacz przezierny BMW Head-Up Display, asystent jazdy Plus, który ostrzega kierowcę o potencjalnej kolizji z pieszym, inteligentny, nieoślepiający system świateł drogowych LED High Beam Assistant, system aktywnej ochrony (Active Protection) z asystentem uwagi i najnowszą wersję rozwojową aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go.



Reklama
Nasze serwisy
Partnerzy ComTV
Wydarzenia |Kultura |Reklama w serwisie |Redakcja |Fotoreportaż |Kontakt |Katalog stron www |Ebooki i Audiobooki |Festiwal Górski
2018 © ComTv.pl - Produkcja Filmowa i TV | Projekt i wykonanie strony : fdgstudio.net