Katowice dla odmiany - Mamy serce do…
Tu jesteś: Strona Główna » Katowice dla odmiany - Mamy serce do...

Katowice dla odmiany - Mamy serce do...

| 2014-11-16
Czy poznajesz nasze miasto? Przez ostatnie kilka lat wygląd Katowic zmienił się znacząco. Nie tylko w centrum, ale również w dzielnicach. Tempo tych zmian dobrze przedstawia najnowsza kampania społeczno-promocyjna miasta „Katowice dla odmiany", ale tym razem jest skierowana do mieszkańców. W pośpiechu dnia codziennego nie zauważamy bowiem zmian, jakie zachodzą w krajobrazie miasta.

Kampania promocyjna skierowana do katowiczan jest oparta o strategię marketingową miasta. Poprzez jej pięć aspektów jest przedstawiony rozwój miasta na przestrzeni ostatnich czterech, pięciu lat. Kiedy spojrzymy na inwestycje powstałe w centrum i dzielnicach, okazuje się, że osoba, która nie widziała Katowic przez ostatnie kilka lat, może nie poznać miasta. Motorem do rozwoju były drogi, które wyznaczyły tory działania. Stworzyły zaczątki metropolitalności Katowic. Ale z obiektów, które podkreślają jego charakter jako metropolii, wskazujemy przede wszystkim na nowy dworzec kolejowy i podziemny punkt przesiadkowy dla autobusów, Międzynarodowe Centrum Kongresowe czy też Centrum Informacji Naukowej i Bibliotekę Akademicką, Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych oraz nowy rynek. Jednakże przy rozwoju nie zostało zapomniane także dziedzictwo, a tutaj najlepszym przykładem jest Nikiszowiec z filią Muzeum Historii Katowic , nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia czy też odnowiony Pałac Młodzieży.

- Kampania ma pokazać zmiany we wszystkich aspektach życia miasta i katowiczan. Pokazujemy przemianę, która wpłynęła na życie i postrzeganie miasta. Będzie to głównie kampania oparta na zewnętrznych nośnikach, m.in. citylight'ach, bilbordach, ale także drukujemy folder - wyjaśnia Kinga Religa z Business Consulting sp. z o.o. w Katowicach.

Kolejny element strategii marketingowej miasta, którą możemy zobrazować przedsięwzięciami służącymi mieszkańcom, to aktywność. Tutaj na wyróżnienie zasługuje boisko i stadion Kolejarza oraz nowa hala sportowa w Giszowcu, a także ścieżki rowerowe biegnące przez całe miasto, które pozwalają katowiczanom przesiąść się na dwa kółka. Katowice to także miasto, gdzie kultura, sztuka oraz sport mają swoje alternatywne oblicze i znajdują tu swoje miejsce. Alternatywność w życiu, kulturze i sporcie najlepiej przedstawiają działania na ul. Mariackiej, a także dwa festiwale: OFF Festival oraz Tauron Nova Muzyka oraz skate park przy pomniku Trudu Górniczego w Dolinie Trzech Stawów. Przy szybkim tempie rozwoju władze miasta nie zapomniały także o ekologicznym spojrzeniu na miasto. I tu możemy śmiało powiedzieć, że miasto swoją strategię marketingową w aspekcie ekologicznym realizuje poprzez jedno z najnowocześniejszych przedsiębiorstw gospodarki komunalnej w kraju. To tu działa kompostownia, sortownia odpadów oraz zakład odzysku i utylizacji odpadów. Oczywiście nie zapomniano o nowych tramwajach, autobusach, ale także placach zabaw i strefach aktywności rodzinnej.

- Kampania promocyjna, pokazując co się dzieje w centrum oraz w poszczególnych dzielnicach, poprzez różne aspekty życia i aktywności mieszkańców ma uzmysłowić i pokazać katowiczanom, jak odmieniło się ich miasto i dlaczego warto tu mieszkać - dodają twórcy kampanii.

Na bilbordach możemy zobaczyć obiekty, wydarzenia i działania, które powinny skłonić nas do innego spojrzenia na Katowice - to już jest nowoczesna, tętniąca życiem i pełna wydarzeń kulturalnych, sportowych i młodzieżowych metropolia.

​Piotr Uszok,Prezydent Miasta Katowic:

Dziś Katowice to prężnie rozwijające się miasto, prawdziwa stolica prawie 5-milionowego województwa i ponad 2-milionowej metropolii. Dobrze skomunikowany z resztą Polski i Europy ośrodek, w którym przez ostatnich kilkanaście lat dokonały się wyjątkowe zmiany. Nie bez powodu więc miasto promuje się hasłem „Katowice. Dla odmiany". Dzięki metamorfozie, która dokonała się w miejskiej przestrzeni w ostatnich latach, nikt już nie nazywa Katowic miastem węgla i stali. Chwalimy się szeregiem wydarzeń kulturalno-sportowych, nierzadko o międzynarodowej randze, w których biorą udział nie tylko katowiczanie, ale często mieszkańcy odległych regionów naszego kraju, a nawet spoza granic Polski. Również wydarzenia o charakterze biznesowym, przede wszystkim kolejne edycje Europejskiego Kongresu Gospodarczego, przyciągają do naszego miasta elity biznesu, nauki czy polityki z całego świata. Wartym odnotowania jest również fakt, że na terenie Katowic swoje filie ulokowało wiele globalnych firm, które tworzą tak potrzebne miejsca pracy. Wszystko to świadczy o tym, że Katowice, na przekór stereotypom, dostrzegły swoją wartość i przekuły swoje atuty w wielki sukces, o którym mówi się nie tylko na arenie krajowej, ale i międzynarodowej.​

 

CLP-Katowice-Nikisz copy.jpg

CLP-Katowice-Park-Budnioka copy.jpg

CLP-Katowice-NOSPR copy.jpg

CLP-Nowy-rynek copy.jpg

CLP-OFF FESTIVAL copy.jpg

CLP-Nowy-Dworzec-PKP copy.jpg

autobus.jpg

tramwaj.jpg

tramwaj2.jpg



Sprawdź TAGI: Katowice
Reklama
Nasze serwisy
Partnerzy ComTV
Wydarzenia |Kultura |Reklama w serwisie |Fotoreportaż |Redakcja |Kontakt |Katalog stron www |Ebooki i Audiobooki |Festiwal Górski
2018 © ComTv.pl - Produkcja Filmowa i TV | Projekt i wykonanie strony : fdgstudio.net